sunnuntai 29. huhtikuuta 2012

Avokadodippi

Avokadodippi

Tulin Norjasta kotiin jo viikko sitten mutta olen ollut reissun jäljiltä niin rikki etten ole jaksanut edes ajatella blogin päivittämistä. Lisäksi rahaa paloi pelkästään ruokaan niin paljon että olen viime viikon tyhjennellyt kuivakaappia.

Tein eilen avokadodippiä, sillä pääsiäisenä (!) ostamani avokadot olivat vihdoin kypsiä. Dippiä söin tortillojen kanssa. Dipin lisäksi laitoin tortillojen väliin kidneypapuja chilikastikkeessa, maissia, paprikaa, kurkkua ja tomaattisalsaa. Tortillat olivat kokonaan vegaaniasia, mutta silti niin hyviä.

Avokadodippi

avokado
pieni punasipuli
4 rkl soijajogurttia
1 rkl limenmehua
suolaa, pippuria

Muussa avokado haarukalla ja lisää hienoksi pilkottu sipuli. Lisää soijajogurtti ja limenmehu ja mausta suolalla ja pippurilla.

2 kommenttia:

  1. Nam! Tortillat minun makuuni. Melkein samoin meilläkin nuo lättyset aina täytetään.
    Olen jo pitkään kitunut avokado-puutoksessa. Ne on viimeisen kuukauden ajan olleet aina huonolaatuisia. Ostettaessa kivikovia, ja sitten kun ovat pehmenneet, ovatkin olleet ihan tummia sisältä. Ja minä pidän itseäni mestariavokadonostajana ;)

    VastaaPoista
  2. s-marketista löytyy halvalla x-tran avokadopusseja, jotka ovat usein valmiiksi kypsiä tai kypsyvät muutamassa päivässä. nämä city-marketista ostetut yksilöt olivat kyllä ihmeellisiä kun eivät meinanneet kypsyä millään.

    VastaaPoista