perjantai 27. tammikuuta 2012

Tuorepuuro

Tuorepuuro

Jos saisin päättää söisin 2-3 tunnin välein. Valitettavasti aikaiset aamut ja pitkät koulupäivät vesittävät ateriarytmini. Aamuisin minulla ei ole yleensä yhtään nälkä ja ainut mikä menee alas on kahvi ja puuro. Pienellä puurolautasella ei kumminkaan selviä lounaaseen asti, joten yhdeksään mennessä on jo kiljuva nälkä. Nälkäisenä ainakaan minä en osaa olla mukava ja aamutunnit menee usein siihen, että tiuskin tai valitan aiheetta.

Olen nyt yrittänyt kehitellä hieman täyttävämpiä aamupalavaihtoehtoja. Viimeiset pari päivää olen syönyt tuorepuuroa, johon saa lisäenergiaa esimerkiksi soijamaidolla ja pähkinöillä. Itse käytän soijamaitoa maitovamman takia, mutta sen voi korvata maidolla tai jogurtilla. Marjoja ja hedelmiäkin voi laittaa oman maun mukaan.

Tuorepuuro

1½ dl soijamaitoa
1 dl kaurahiutaleita
½ dl casherpähkinöitä
1 dl vadelmia
½ banaani

Rouhi casherpähkinät ja sekoita kaurahiutaleiden kanssa. Kaada päälle soijamaito ja anna turvota vähintään 15 minuuttia. Puuron voi laittaa turpoamaan myös edellisenä iltana. Sekoita joukkoon viipaloitu banaani ja vadelmat. Halutessasi hurauta puuro tehosekoittimella samenttisen pehmeäksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti